maandag 16 juli 2012

Betrapt.


Dat kun je op minstens twee manieren bedoelen.

In onze tuin heb je veel, te veel, schuine plekken. En om een beetje makkelijk die schuinte af te lopen heb ik vandaag een trapje aangelegd. Een trapje, gemaakt van oude eiken planken en een laagje grint. Dus die helling is betrapt, begrijp je wel?

Maar zelf ben ik ook betrapt, en wel op te hard rijden met de camper. Vandaag kreeg ik de bekeuring in de bus. 68 Euro mag ik betalen aan de franse staat, voor een bekeuring die ik laatst op de terugweg net voor Lille heb opgelopen.
Net zoals ik laatst schreef, ons welkom terug in Frankrijk was niet erg hartelijk. En ook kost me dat weer een punt van mijn rijbewijs. Maar die komt vanzelf wel weer terug over een paar jaar, tenminste als ik me verder weer netjes gedraag.

Maar iedere keer als we met de camper zijn weggeweest ben ik benieuwd of er soms een bekeuring volgt, het land stikt van de flitscamera’s en 50, 70 of 90 km per uur is zomaar even overschreden.
Dan rijdt het in Duitsland of Spanje toch een stuk rustiger, daar zie je die rare dingen nauwelijks. In die beide landen zal de overheid wel geen geld nodig hebben, daar gaat het economisch erg goed.