vrijdag 27 juli 2012

Esemessen.



Zo nu en dan communiceren wij ook wel eens per sms. Soms heeft dat zijn voordelen boven bellen.

Maar nu even niet, de mobile telefoon doet het niet meer. We kunnen geen contact meer krijgen met de provider. En nu, wat is de oorzaak dan? Is de telefoon kapot of is de simkaart naar de filistijnen?
Peet, geprezen zij zijn naam, had nog wel een simlocvrije telefoon liggen om een en ander uit te proberen. En de uitkomst was dat de simkaart het niet meer doet.

Maar dan komt het grote probleem, het telefonisch benaderen van de helpdesk van de telefoonprovider Tele2.

Je moet je dan eerst door een aantal keuze mogelijkheden heen worstelen voordat je een menselijke stem te horen krijgt die je misschien verder kan helpen. Een veel te snel Frans pratende stem die al ratelend veel vragen stelt die ik niet allemaal in één keer begrijp.

Toen ik eenmaal zover was dat ik haar het probleem duidelijk had kunnen maken en haar vroeg of ze me een nieuwe simkaart kon toesturen, begon ze steeds maar weer opnieuw te ratelen dat de technische medewerkers hadden aangegeven wij in een witte vlek wonen en dat wij een slechte verbinding hebben met hun netwerk en dat het daar ook aan kon liggen.
Ja, vertel mij wat, daar klagen we al jaren over zonder dat er iets verbetert. Maar daar gaat het nu niet om, of het moet zo zijn dat de hele Ariége niet gedekt is.

Het einde van het liedje was, dat nadat ik haar repeterende relaas eindelijk enigszins onvriendelijk en met stemverheffing kon onderbreken, ze me beloofde mij de gevraagde simkaart toe te sturen. Ik ben benieuwd.
En anders neem ik een andere provider, dezelfde Peet bracht me ook op het spoor van Free, een beginnende maatschappij die erg veel goedkoper is.
En dat lijkt me natuurlijk wel wat!