woensdag 30 januari 2013

Daghuur.



 Ik ben bezig met een klusje bij de buren even verderop. Ze wilden graag een inbouwkast op de slaapkamer maar wisten niet hoe ze dat voor elkaar moesten krijgen.
Want: “waar vind je tegenwoordig nog een goede timmerman die wat hij met zijn ogen ziet, met zijn handen maken kan?”
Zij wisten het niet en daarom kwamen ze maar bij mij. Of ik dat wel zou kunnen en zou willen.
Vooruit dan maar, ik kan het wel en ik wil ook wel en daarenboven, een paar centen bijverdienen is nooit weg in deze moeilijke tijden. Vooral ook al omdat er met ingang van januari toch al zo’n 30 euro minder aan oudemensengeld is bijgeschreven op onze bankrekening . Lang leve de bezuinigingen! En dan moet natuurlijk het ABP in april nog beslissen hoeveel ze gaan korten.
 Dus bijverdienen moet en dan het liefs zwart. Ze vragen er om.