woensdag 9 januari 2013

Nachtwacht.

Niet de nachtwacht van ene Rembrandt maar de nachtwacht van buurman B.
Hij is meer dan zat van al dat geroof en gesteel. Al drie keer in een paar weken is hij beroofd van honderden eieren en nu is het mooi geweest. De maat is vol!!!!!!

Vorige week kwam hij vragen of hij via een lang verlengsnoer stroom van mij kon krijgen, want hij wilde een val opzetten. Hij wil ’s nachts, verborgen in een goed gecamoufleerde auto, de wacht houden en als er dan een verdachte auto voorbij komt wil hij snel een grote tractor dwars over de toegangsweg naar de kippenschuur plaatsen. Dan kunnen de schurken niet meer weg met hun auto en zullen ze te voet moeten vluchten, waarna er misschien aanwijzingen gevonden kunnen worden wie het zijn. Zodat ze eindelijk door de gendarmes kunnen worden ingerekend en voor vele jaren achter slot en grendel worden gezet, alwaar ze op water en brood hun zonden kunnen overdenken.

En die stroom had hij nodig om een bewegingsschakelaar te laten werken en vooral ook om een elektrisch kacheltje de auto te laten verwarmen. Je wilt ook niet al te veel afzien, natuurlijk.

Ik vond dit zo'n dapper voornemen dat ik hem graag ter wille wilde zijn en hem dus een stopcontact ter beschikking heb gesteld.
De brave man kwam even later met 60 eieren en een paar potten kippenpâté aanzetten, ter compensatie voor mijn onkosten. Want ik wilde er geen geld voor hebben, noaberplicht en zo.

Nu, een week later, heb ik nog niet gehoord van enige positieve resultaten. Maar hij zal geduld moeten hebben want boeven komen altijd als dieven in de nacht, men kent nog de dag, nog het uur.