zondag 20 januari 2013

Overvloed




Nu al gaat deze januari maand de analen in als de natste maand aller tijden. Althans van de tijden die ik heb gemeten en dat is sinds 2005. Er is reeds 117 millimeter water gevallen en het einde is nog niet in zicht volgens de weersvoorspellingen.
Het is zo nat dat de pieren de grond uit kruipen om niet te verzuipen. Op de foto zien jullie een pier van ongeveer 25 centimeter lengte op de weg liggen en dat is toch wel lang.
Vannacht toen ik er even op de badkamer moest zijn zag ik met mijn onbebrilde ogen iets kronkelen op de grond. Dat vond ik raar en dus pakte ik mijn bril om beter te kunnen kijken en zag een stuk of 6 piertjes op de badkamervloer. Blijkbaar waren die om de regenvloed te ontvluchten onder de deur door naar binnen geslopen. Dat hadden ze beter niet kunnen doen want nu liggen ze in de septictank. En of het daar nu zo prettig toeven is?