maandag 3 juni 2013

Betrapt.




Weten jullie nog, die bos veren op de foto waarvan ik de dader niet kende?
Nou; ik heb vanmiddag de moordenaar op heterdaad betrapt. Die lieve hond van de buren, die grote berner sennenhond, liep weer eens bij ons om met Anka te spelen. Op een gegeven moment hoorde ik een luid alarmerend gekakel in het struikgewas en even later zag ik dat grote beest naar huis rennen met een spartelende kip in zijn bek. Ik er natuurlijk meteen achteraan en ontmoette daar de dochter des huizes die net tot haar ontsteltenis de hond met een kip in de bek thuis had zien komen. Ze had hem gecommandeerd om de kip los te laten en volgens haar zeggen rende de kip levend weg. Dat zou kunnen, maar ik heb haar niet weer gezien.

Later op de avond kwam de buurman zijn medeleven betuigen en beloofde me de kippen te vervangen. En die hond, die hond is hier natuurlijk niet langer welkom. Er staat een dikke stok achter de deur om haar op te vangen en weg te bonjouren.