vrijdag 12 juli 2013

Burenhulp.













Soms doe je wat als er om hulp gevraagd wordt. Zodat ik gisteren en vandaag bij de buren iets verderop, gepoogd heb om enkele muggenhorren voor de ramen te spijkeren. Nou ja, alleen 's morgens enkele uurtjes, want 's middags is het veel te warm om in beweging te komen.

Dat waren kant en klare rolhorren die alleen maar op maat gemaakt, in elkaar gezet en gemonteerd hoefden te worden. Simpel zou je zeggen, maar de eerste kostte me de hele morgen voordat ik echt door had hoe het moest. Vanmorgen had ik de overige twee klaar kortere tijd dan de eerste alleen!
Alles moet geleerd worden, maar als ik het dan ook eenmaal ken....Helaas zal het de komende jaren wel niet meer voorkomen en dan is het dus weer nutteloze kennis.

Op de foto's hierboven zie je hoe de boeren hier dankbaar profiteren van het prachtige hooiweer en hoe Anka de koelst mogelijke plek uitzoekt.