donderdag 11 juli 2013

Gloeiende, gloeiende stinkzooi, merde, shit, poep!

Zo dat is er uit, het moest even. Want wat ik niet verwacht had dat zou komen is toch gebeurd. Ik dacht dat ik de rioolleiding goed had  laten doorspuiten, een paar jaar geleden. Ik dacht dat ik daar nooit geen omkijken meer naar zou hebben. Ik kan zoveel denken.
Want wat gebeurt er?

(Samenspraakje): "go, ik heb het idee dat de wc ook niet meer goed doorspoeld". "Ja, ik dacht ook al zoiets, het zal toch niet zo zijn de de septictank alweer verstopt zit. Want die heb ik toen in orde laten maken door een bedrijf dat septictanks in orde maakt." "Nou, daar heb ik geen verstand van, zorg jij nu maar gewoon dat het weer in orde komt"

En daar sta je dan. Ik kwam er na heel veel slim denkwerk achter dat de andere wc's wel goed functioneerden en dat het dus gelukkig niet aan de septictank zou kunnen liggen.  Na enig moeizaam graafwerk ontdekte ik dat de enige oude rioolleiding die diep onder de beton ligt toch nog verstopt zat door resten van de wilgenwortels. En na nog veel meer moeizaam geworstel en gewroet heb ik dat er (hopelijk) helemaal uit gekregen. Mocht dat niet het geval zijn dan zal ik t.z.t. dat vanzelf wel merken.