dinsdag 30 juli 2013

Zomeravonden.













Het is volop zomer en dus zijn de boeren helemaal wild. De oogst is rijp en moet zo snel mogelijk van het land. De machines ronken tot in de kleine uurtjes over de landerijen.

En wij  zitten we al wekenlang tot 's avonds laat buiten te genieten van het mooie weer. Diny zit tevreden te lezen in haar mooi roodgehoesde e-reader en ik vermaak me met mijn tablet. Wat wil een mens nog meer.

En laat op de avond, als we (Anka en ik) de kippenhokken gaan afsluiten, komen we soms vreemde verrassingen tegen. Deze keer hoorden we een vreemd gekreun in het kreupelhout. Ik dacht nog: wat ruist daar...... Bij nadere beschouwing bleken daar 3 egels rond te scharrelen die rare geluiden maakten. Zou het soms egelpaartijd zijn? En even later schoot Anka als een snoek het weiland in om achter een, mij onbekend, wezen aan te rennen. Zij ziet, hoort of ruikt nog veel meer als ik.
Ja, er is veel te beleven op het platteland.