donderdag 4 juli 2013

Pittig.












Pittig is natuurlijk onze vloeiende samenwerking in de keuken. Dat is iets wat normaal niet voorkomt, daar houd ik mij in het algemeen verre van.
Maar die pittigheid slaat ook en vooral op de vele kersen die ik van hun pit mag ontdoen met een apparaatje van 6 euro bij de Lidl, waarna Diny korte metten maakt met het sappige vruchtvlees en het uiteindelijk gevangen zet achter glas. Ze lijkt mevrouw Hak wel.
Wonder boven wonder zit dit jaar deze kersenboom bomvol lekkere vruchten en dat leek er lange tijd echt niet op.  Het weer was te koud en te nat waardoor de onmisbare bijen en aanverwant ongedierte hun onmisbare taak volgens mij niet naar behoren hebben kunnen uitoefenen. Hoe mis kan ik het hebben?
Er zitten zoveel kersen aan die boom dat, nadat ik er morgen nog eens een paar emmers vol van af haal, er nog voldoende aan blijft zitten om een heel weeshuis te trakteren. Maar die zijn er niet hier in de buurt, volgens mij.