zaterdag 7 december 2013

TNT weg er mee.


TNT, zegt die naam jullie iets? Voor mij staat die naam voor de meest achterlijke organisatie die er in de wereld bestaat.
Ik heb bij een online bedrijf een dek voor de camper besteld. Bij gebrek aan een fatsoenlijke garage kreeg ik medelijden met de camper die de hele winter open en bloot buiten moet staan. Vooral omdat hij dan in het voorjaar zo ontzettend smerig is op het dak.
Ik liet dat dek bij de bestelling thuis bezorgen. Dat kost wel 5 euro meer, maar dan hoef ik er niet achteraan te sjouwen. Makkelijk toch?

Wat schetst mijn verbazing en vooral verontwaardiging toen ik op het volgsysteem te lezen kreeg dat de colli vanmorgen was afgeleverd bij een centraal depot in Saverdun.
Bij het ophalen kreeg ik te horen dat tnt (hoofdletters is te goed voor dat k.bedrijf) dat altijd doet als ze het adres niet kunnen vinden. Ze hebben niet eens een poging gedaan!
Ik weet uit ervaring dat dit van de chauffeur afhangt. Er zijn een paar ontzettende stomkoppen bij.
Hierna heb ik meteen een E-mail gestuurd om die 5 euro verzendkosten terug te vorderen, want ik noem dit oplichting.
Ik ben benieuwd.

En denk je dat dit alles is?
Toen ik bij onze Franse Rabobank in de pinautomaat even mijn bankpasje uitprobeerde omdat ik het al een paar keer niet had kunnen gebruiken, gaf de automaat te kennen dat ik het pasje niet terug zou krijgen. Neem maar contact op met de bank, was de ijskoude mededeling. Wat nu weer?

Oh ja, nog één keer: tnt WEG ERMEE!