woensdag 4 december 2013

Zomaar een woensdag.


Wat moet je doen als het weer eens zo'n prachtig mooi weer is? In de tuin is niet veel nuttigs meer te doen. Binnenzitten is geen optie.
Dan maar de laarzen aangetrokken, pet op gezet en  de wandelstok gepakt. De hond hoeft niet geroepen te worden want die loopt al vooruit. Er is niets fijner voor een hond als door de velden struinen.

We hebben voor de aardigheid ons eigen bos maar eens geïnspecteerd, er moet toch binnenkort wel weer het nodige brandhout worden gezaagd. Alle bomen staan er nog.

Op de terugweg zag ik toevallig en tot mijn grote vreugde de man die ik al een poos in gedachten had: de installateur die 3 jaar geleden de verwarmingsketel heeft geplaatst. Die ketel mag wel eens een keer schoongemaakt worden. En hoewel ik in mijn werkzame leven duizenden ketels heb schoongemaakt en vooral heb laten schoonmaken, waag ik me niet meer aan deze nieuwerwetse exemplaren.
Hij beloofde dat hij dat binnenkort zou regelen en stelde mij gerust door te zeggen dat het niet zo'n groot werk is.

Fijn om te weten.