donderdag 23 januari 2014

Perikelen.



Hoeveel pech kun je hebben? Na alle lichamelijke ongemakken van de laatste tijd gaat het nu door met mechanische ongemakken.

Mijn elektrische kettingzaag heeft het begeven. Een dappere poging om hem te repareren liep op niets uit. Het bleek dat de koelventilator naar de mallemiezen was, alle schoepen waren afgebroken en dan doet hij het niet meer. Ra, ra, hoe kan dat zo ineens?
Na ruim 10 jaar trouwe dienst heb ik hem liefdevol in de vuilnisbak gemieterd.

En dan volgt natuurlijk de vraag: hoe nu verder? Die vraag kan ik snel beantwoorden: omdat ik bij huis veel liever zaag met een elektrische zaag dan met een motorzaag ben ik direct op de fiets gesprongen om een nieuwe te kopen.
En dan blijkt dat de tijd niet heeft stilgestaan: de apparaten zijn in de loop van die tijd stiekem aangepast. Bij het afstellen van de ketting komt geen sleutel of schroevendraaier meer te pas, gemak dient den mensch.

Deze keer doet het alleen maar pijn in de portemonnee, dat heb ik toch nog liever als lichamelijke pijntjes.