vrijdag 28 februari 2014

Computerweer.

We hebben erg veel geluk met het weer. Het regent, het waait en het is guur.
Wat daar zo fijn aan is?

Vanwege de dreiging van windows xp dat ze er mee ophouden, ben ik op zoek gegaan naar een vervanger en ben uit gekomen bij Linux mint, een programma dat gratis te downloaden is van internet en dat volgens zeggen ook nog een stuk beter beveiligd is tegen virussen en ander gespuis.

In mijn optimisme dacht ik dat ik dat allemaal zelf zou kunnen installeren maar dat was een kleine zelfoverschatting. Dus moest computerPeet ingeschakeld worden, die zich tot mijn grote vreugde best wel eens wilde verdiepen in de geheimen van linux.
Vermoedelijk ook met het oog op toekomstige werkgelegenheid.

Dat was gisteren.
Vandaag zit ik dus, lekker droog bij de warme kachel, achter mijn computer de bediening te doorgronden en om de nodige programma's te downloaden.
Ik tref het toch maar weer.