donderdag 13 februari 2014

Woudreus.


Deze wilgenboom moet weg omdat er dode takken in zitten. Met het stormachtige weer van de laatste dagen vreesde ik voor mijn camper die er onder staat.
De boom die er naast staat heb ik al eens eerder gesnoeid en die ontwikkelt zich tot een mooie knotwilg.

Na een grondige studie van het wezen van die boom kwam ik tot de conclusie dat hij bij zorgvuldig zagen eigenlijk maar één kant op kon vallen, de goede kant net tussen twee andere bomen door.
Maar voor alle zekerheid heb ik toch maar even de camper weggezet, je weet maar nooit of zo'n voorspelling uit komt.

Drie minuten later viel de boom precies daar waar ik hem hebben wilde, zonder ook maar een takje schade aan de naaststaande kersenboom.
Er staat nu nog een stam van 2 meter hoog die ook weer uit mag lopen tot knotwilg