donderdag 20 februari 2014

Hoofdbrekens.

Wat kan een mens het moeilijk hebben.
Diny vroeg om een vliegenscherm voor het raam van de slaapkamer. Met zo'n ding kun je, volgens haar, het raam wagenwijd open zetten om te luchten zonder dat er vliegend ongedierte binnen komt.

Vooruit maar weer, zij vraagt, wij draaien.
Nu heb ik het eerste probleem al bij de kop: hoe ga ik dat doen?

Ik kan natuurlijk zelf zo'n ding maken, net zoals ik voor de deuren gedaan heb. Maar dan loop ik direct tegen een probleem aan, ik kan alleen maar horren maken die met een scharnier open en dicht gaan. En dat kan en mag weer niet, want 's nachts moeten ook de vensterluiken dicht en dan zitten ze elkaar ik de weg.
Dus die optie is vervallen.

De tweede optie, een stuk duurder, is het kopen van een oprolbaar vliegenscherm. Met pijn in mijn hart heb ik daar voor gekozen, ik heb zelfs de duurste gekocht die ik vinden kon waar volgens de verkoper wel 10 jaar garantie op zou zitten. Dat moet toch wel goede kwaliteit zijn.
Maar dan ben je nog lang niet van de problemen af want de montage blijkt nog best wel ingewikkeld te zijn. Dit ondanks een uitgebreide beschrijving en een uitgewerkte tekening.

Maar wees niet ongerust, uiteraard is ook dit allemaal weer gelukt en als ik nog een tweede zou moeten plaatsen zou dat mum van tijd gebeurd zijn. Maar dat hoeft weer niet.