zondag 2 februari 2014

Door het oog van de naald.



Ik las vanmorgen het volgende verontrustende bericht in de krant:
“dechets verts en Ariège : interdiction de les brûler sous peine d'une amende» 

En mijn Frans is inmiddels goed genoeg om te begrijpen dat ook hier tuinafval zoals gemaaid gras en snoeitakken niet zomaar meer mogen worden verbrand.
En doe je dat toch en je wordt betrapt dan kan je dat een bekeuring kosten van 450 euro, zo stond er verder ook nog te lezen.
Want het is slecht voor het milieu en vervelend voor de buren, zegt men. 

Nu is gemaaid gras geen probleem, dat raap ik toch al nooit op. Maar ik heb wel erg veel gesnoeid, de laatste tijd.

Gelukkig had ik al niet veel zin om alles te verbranden (wat ik gewoonlijk wel doe) en heb alles op een nette hoop in een hoek van de tuin opgestapeld. Dat schijnt ook fijn te zijn voor de vogeltjes, de miertjes en de piertjes.
Maar het had dus ook anders kunnen gaan!

Alhoewel, wie zou die bekeuring hier moeten uitdelen?