woensdag 25 maart 2015

Overlast.

Da's ook wat!
Grappig hé, zo'n woordspeling. Ja ik ben me d'r eentje!

Maar even serieus. Ik had een paar buurtgenoten aan het hek staan die bezig waren om klachten te verzamelen. Zij wilden van mij weten hoeveel overlast ik heb van de vossen. Hoeveel kippen ik al heb verloren aan die rovers.
Als ze voldoende klachten over die vossen hebben willen ze een vossenjacht organiseren om de populatie zo goed mogelijk uit te roeien.

Blijkbaar mogen ze dat niet doen als er geen klachten zijn.

Maar nu wil het geval dat ik helemaal geen last heb van die lieve beestjes. Zolang ik hier woon heb ik nog geen kip verloren door roof of moord ondanks dat ze vaak loslopen in de tuin en ik ook 's nachts de hokken niet afsluit. En dat heb ik ze ook verteld.

En ik zie ook nooit vossen als ik door de natuur struin.
Ik zie wel eens holen in de grond, maar dan ga ik er van uit dat die van dassen zijn. En die zie ik trouwens ook nooit, terwijl ik weet dat ze er wel zijn.
Dat kan met die vossen ook best wel het geval zijn. (de foto is niet van mij maar van wikipedia)

Maar hoe dan ook, hevig teleurgesteld dropen de buurtgenoten ter onverrichte zake af.
Ik hoop voor hun dat ze bij de andere buren meer succes hebben en ik hoop voor de andere buren dat ze net zo weinig last hebben als ik.