maandag 16 maart 2015

Stemming.

De stemming is wel goed, althans die van mij.
Maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat om het stemmen voor de provinciale verkiezingen hier en in Nederland.

De verkiezingen in Nederland zijn voor ons ver van ons bed, wij mogen toch niet mee doen. Wij wonen niet in een Nederlandse provincie. Het voordeel hiervan is wel dat we nu ook geen keuze hoeven te maken, want dat lijkt me bijna onmogelijk gezien al dat geëikel wat we via uitzending gemist op ons bordje krijgen..

Maar....we wonen wel in een Franse provincie, hier departement genaamd. En die verkiezingen zijn ook binnenkort en wel op 22 en 29 maart. En ook aan deze verkiezingen mogen we niet mee doen. Voor zover ik weet, tenminste. Ik geloof werkelijk dat voor ons alleen maar de gemeenteraads-verkiezingen zijn weggelegd. Zo niet, dan is het anders.

We kregen wel een mooie verkiezingsfolder in de bus van de partij "Ariégepositive". Alleen vanwege die naam zou ik er al op willen stemmen. En vanwege de vele goede voornemens die ze beloven. Hoewel het websiteadres dat ze opgeven bij Google niet bekend is. Vreemd, maar niet onmogelijk hier in het franse land.

En natuurlijk vanwege het ondersteunende bijschrift van monsieur Calleja, senator voor de regio (nog een hogere extra bestuurslaag), burgemeester van Saverdun, president van het samenwerkingsverband van gemeentes en daar bovenop ook nog onze huisarts.
Nu heeft hij van deze laatst genoemde functie gelukkig niet zo heel veel werk.