woensdag 29 april 2015

Broer konijn.


Of beter gezegd: stom konijn.

Want ze hebben weer geniepig toegeslagen in het holst van de nacht. Het stammetje van de mimosa dat ik met zorg probeer op te kweken, is net boven het, dus veel te lage, konijnenafweerscherm afgevreten.
Je zou ze toch, die verrekkelingen!

Was ik maar zo dapper als mijn buurman.
Die heeft me bezworen dat hij binnenkort strikken gaat zetten bij alle konijnenholen die hij maar kan vinden.
Ik mocht het absoluut niet verder vertellen want dat is hier in Frankrijk ten strengste verboden, dit omdat er dan niets voor de jagers overblijft om dood te schieten. Maar onder het genot van een biertje zeg je wel eens meer dan verantwoord is.

In Nederland noemen we dat gewoon stropen en daar mag het dus ook beslist niet, maar hij komt uit Engeland, sterker nog: uit Wales, en het kan zijn dat daar iets meer toegestaan is.

Hij beloofde wel de vangst eerlijk met mij te delen.