woensdag 23 juni 2021

Muziek.


Wat vliegt de tijd. Hoe lang zal het geleden zijn dat wij helemaal naar Leeuwarden togen om nicht Jacqueline te horen fluitspelen tijdens haar afstudeerconcert aan het conservatorium. Nu was dat helemaal naar Leeuwarden reizen vanuit Groningen natuurlijk best te doen.

Maar nu, vast wel 30 jaar later, zitten we voor de computer online mee te kijken naar het afstudeerconcert van haar dochter Michelle die ijverig en, volgens mijn ondeskundige mening, prima viool speelt. 

We konden zo mooi op afstand even meeluisteren, want even naar Leeuwarden rijden zit er nu even niet in. Maar wat mij elke keer weer verbaast is dat die muzikaliteit zo ongemerkt mijn familie is binnen geslopen. Hoewel ik daar jammer genoeg geen tik van heb meegekregen. Maar ja, je kunt niet alles hebben, zoals mijn moeder vroeger al vertelde.