vrijdag 2 mei 2008

Duivenleed.


Laatst waren we dus 2 weken weg. En in die tijd heeft een duivenpaar de kans waargenomen om toch nog vlug een paar eieren uit te broeden.
Dat proberen ze al heel lang, maar ik bewerk de eitjes steeds zodanig dat ze zich niet ontwikkelen.
Ik heb genoeg van dat spul, meer hoeven het er niet te worden. Maar nu zagen ze de kans schoon en liggen er toch nog 2 jonkies in het nest. Vooruit dan maar, zij hun zin.

Maar als ik ze hun gang laat gaan, worden het er snel een hele boel. Ik heb hier 10 duiven rondvliegen, zeg maar 5 paartjes. Die broeden in een jaar toch zeker 3 keer over 2 jongen uit. Dan heb ik aan het eind van de zomer hier 30 extra duiven rond vliegen.
Dat moet toch maar niet.Of ik moet nog ontdekken dat daar een goeie handel mee te drijven valt, dat ik daar goed mee kan verdienen. Dan verandert de zaak.
Maar mijn vader zei vroeger al: wee zien geld wil zeen stoeven, moet fokken met kniens en met doeven.
En zo is het.