maandag 19 mei 2008

Hert.


Ik had tijdens onze dagelijkse rondwandelingen al eerder sporen op het bouwland gezien van iets dat groter moest zijn dan een ree. Reeënsporen zien we wel vaker, die lopen er hier genoeg.
Maar dit leken wel afdrukken van een koe, zo groot. Maar die lopen in de winter niet los over het land, die staan ook hier op stal.
Ik had eigenlijk geen idee wat dat was, misschien van een hert maar die had ik hier nog nooit eerder gezien.
Maar gisteren tegen de avond keek ik toevallig naar de heuvel tegenover ons en ik zag daar wat bewegen. En met de verrekijker kon ik voor de eerste keer hier in Zuid-Frankrijk een echt hert in levende lijve zien.
Het was een solitaire hinde. Ik had natuurlijk liever een groot mannetjes hert met een enorm gewei gezien, maar je kunt blijkbaar niet alles hebben.