woensdag 23 mei 2012

Kippig.


Er komt weer uitbreiding van het pluimveebestand.
Ik heb mijn kaarten op twee mogelijkheden gezet. Een aantal eieren liggen in de broedmachine en een aantal liggen er onder een broeds zijdehoentje. Die staan er om bekend dat ze uitstekende broeders zijn, dus dat zal wel goed komen. Over een paar dagen moet het zover zijn dat ze uitkomen. Ik ben benieuwd, want ik het de eieren niet geschouwd en dus is het maar afwachten of ze bevrucht zijn
Omdat ik zelf geen geschikte haan heb om legkippen met te fokken heb ik een aantal eieren van Ena gekregen.
Ik heb er zelf alleen twee zijdehoentjeshanen lopen, maar om nu kruisingen te fokken lijkt me geen
goed idee. Want de 50 procent hanen die er normaal gesproken geboren worden moeten uiteindelijk
wel de pan in. En een zijdehoentje weegt echt absoluut niks, daar zit geen vlees aan. Vandaar
dat er ook nog steeds twee levend rondlopen.


En als voorbereiding heb ik mijn kippenhok/ren bouwhobby weer
mogen uitoefenen. Er moet ruimte gemaakt worden voor het
jonge kroost.