zondag 27 mei 2012

Teleurstelling.



Wat nu weer? Nou, die eierbroederij die ik had opgezet loopt niet zoals ik me dat voorgesteld had. 6 Eieren onder de kloek en 15 eieren in de broedmachine, daar moet toch resultaat van komen.
En wat komt er uit? Eén kuiken dat een dag te vroeg te voorschijn komt en meteen verongelukt omdat ik de broedmachine nog niet had uitgezet. Twee kuikens komen netjes op de geplande tijd uit het ei en de rest wordt niks.
Onder de kloek worden uiteindelijk 3 kuikentjes geboren waarvan ik er één ook nog zelf uit het ei heb moeten pellen. Man, man wat een score.  Totaal 5 stuks, maar wel 5 hele mooie kuikens. De kloek mag ze alle 5 opvoeden, hierdoor heb ik geen verwarmingslamp nodig en heb ik ook een hok te veel leeggemaakt.


Als troost geeft Diny me in de loop van de middag een lekker fris fruitmengsel te eten, bestaande uit gekochte bananen en heerlijke, zelf geplukte zomerkoninkjes. Daar knap je dan wel weer van op en hebben we toch nog een leuke pinksterdag.