zondag 6 mei 2012

Spannend.


Ik geloof tenminste dat het spannend wordt, de uitslag mogen we klokslag 8 uur verwachten.
Wie zal het worden?
Nou, mij maakt het niet zo heel veel uit en ik heb er toch geen enkele invloed op, niet stemgerechtigde buitenlander als ik ben.
Het gemeentehuis is vandaag van 8 tot 8 open, je zal er maar moeten zitten als stemburomedewerker. Ik ben er vandaag 3 keer voorbij gekomen en alle drie keer zaten ze verveeld uit het raam te staren. Ze zullen toch moeten wachten tot de laatste kiesgerechtigde op komt dagen. Of hij komt niet natuurlijk.
Twee weken geleden zijn er 10 van de 82 in Esplas ingeschreven kiezers niet op komen dagen. Foei!

Vervolg na 8 uur:
Hoera, hij heeft royaal gewonnen met 52% van de stemmen, alles wordt nu anders. Frankrijk is gered, evenals heel Europa. Tenminste als je zijn verkiezingsbeloften mag geloven. Maar helaas mag je geen verkiezingsbeloften geloven, zo leert de historie.
Of ben ik nu te cynisch?

De tijd zal het leren.