dinsdag 1 januari 2019

Einde jaar verhaal.



Tja, wat doe je op zo'n laatste dag van het jaar. Niet veel natuurlijk, alles is al gedaan als het goed is.

Dan blijft er nog maar één ding over en dat is met een klein gezelschap oliebollen eten en champagne drinken bij de de Blokjes, zoals vriendin Mitzi het zo mooi kan zeggen.
Dat is voor hun een traditie waar wij dit jaar ook voor waren uitgenodigd.

Na een mistige morgen mochten we naast de lekkere versnaperingen ook toch nog volop van de zon genieten. Heel goed allemaal.

De altijd feestelijke avond hebben wij in alle rust samen doorgebracht, althans gedeeltelijk. Diny had het al snel bekeken en vertrok, na mij nog een fijne avond gewenst te hebben, al snel naar bed. Ik heb nog dapper volgehouden tot middernacht om dan opgeschrikt te worden door een knalconcert bij onze Zwitserse buren. Dat moet geen gewoonte worden!

Vandaag, op deze gloednieuwe nieuwjaarsdag was het minder aangenaam, de godganselijke dag hebben we, wegens de dichte en koude mist, bij de warme kachel gezeten. Dat had anders gemoeten.
Ik vind dit geen goed begin!

Hierdoor hebben we de laatste blokken droog brandhout opgestookt uit het houthok dat ik nu weer aan het vullen ben met vers hout. Ik zal een nieuwe stapel moeten aanbreken. Gelukkig hebben we enige voorraad.

Wel erg bijzonder, een nieuw jaar met een nieuwe stapel. Wat kan het leven vol toevalligheden zitten.