zaterdag 18 april 2020

Eenzaamheid.

Het is hier momenteel zo eenzaam in ons deel van de Ariége dat de koeien van verre aan komen hollen om te kijken wie er in hemelsnaam voorbij komt lopen. Ze zien maar zelden iemand. Hoewel ze wel meer belangstelling tonen voor Anka dan voor mij. Niet dat ik me daar beledigd door voel.

Over de Ariége gesproken, ik las dat nu ook dit afgelegen departement hevig getroffen is door het klotevirus. Niet minder dan 2 corona doden zijn er geteld. Eén mens van 82 jaar oud en één mens van 72 jaar is overleden door, met of aan het virus.
Van die 72 jaar schrik ik natuurlijk, dat komt wel heel erg dichtbij. Zo jong nog!
Hoewel anderen daar wellicht anders over denken. Dat mag ook. Ik las iets over dor hout dat weg kan.

In het bijgaande filmpje zijn bewegende beelden van de koeien te zien, een overzicht van een schraal bloeiend koolzaadveld en is de harde wind te horen. Hoogst interessant.