donderdag 9 april 2020

Verharde weg tocht.

Ook op donderdag kan er door de omgeving gewandeld worden zonder dat ik iemand tegen kom. Hoewel we ook hier nu al een paar keer de gendarme lang hebben zien komen. Dus zou het wellicht verstandig zijn om een ingevuld formuliertje mee te nemen. Maar ik ben niet altijd verstandig, zoals iedereen kan weten.
Deze keer lopen we niet over ongebaande paden maar lekker makkelijk over de verharde weg. Ik vond het zo mooi dat ik er maar weer eens een jaloersmakend filmpje gemaakt heb van het uitzicht.
Omdat ik bij het vorige filmpje commentaar kreeg dat ik moest ondertitelen omdat ons achterhoekse gebrabbel niet voor iedereen verstaanbaar was, heb ik nu mijn begeleidende tekst zo accentloos mogelijk op z'n hooghaarlemmerdijks uitgesproken.  Kort maar krachtig!
Bij het tweede deel van het filmpje moest ik denken aan de bekende Lucky Luke, de bekende lonesome cowboy die sneller kon schieten dan zijn schaduw.
Ik heb een poging gedaan om sneller te lopen dan mijn schaduw. Wat niet gelukt is!