vrijdag 19 februari 2021

Afzien.

De camper moet naar de garage voor reparatie omdat bij de 2-jarige keuring iets was ontdekt aan de schokbrekers en de verlichting. Niet fijn natuurlijk, dat gaat weer geld kosten.
Die garage is in Lezat sur Léze, de garage die me, in tegenstelling tot een aantal andere garages in Frankrijk en Nederland, al eens eerder uit de nood geholpen heeft. 
We konden niet allebei weg omdat de Butagasboer de gasciterne zou komen bijvullen en omdat er een pakket geleverd zou worden.
Dus ik hijs dapper de fiets op de fietsdrager en ga op pad. Het is tenslotte maar bijna 20 kilometer. Maar.....er stond wel een stevige oostenwind en de terugweg naar huis was richting.....jawel, het oosten.
En daar komt bij dat wanneer je een dal in fietst tegen de stroom van de rivier in, je de hele weg een min of meer lichte stijging hebt. Het riviertje de Latou, alwaar ik langs moet fietsen, stroomt dus naar het westen. 
En daar komt bij dat ik al maandenlang niet meer op de fiets gezeten heb. Ja, ik ben een echte mooiweer fietser.
Ja maar, zou je kunnen  vragen, je hebt toch een elektrische fiets? Ja dat wel natuurlijk, maar ik moet zuinig zijn op de accustroom, want aan het eind van de rit moet ik natuurlijk nog wel een stevige helling op om thuis te komen. Dus het was trappen geblazen. Maar alles ging prima, afgezien van de zeurende pijn aan mijn k...eh, zitvlak die de kop opstak. Dat is dus het gebrek aan fiets ervaring.
En....aan het begin van de laatste, nogal steile, helling gaf toch nog de accu de geest. Dat stuk heb ik dus, al fiets schuivend, lopend afgelegd. 
Dit alles mag ik toch wel "afzien" noemen. En nu maar afwachten hoeveel de reparatie gaat kosten!