zondag 21 februari 2021

Woelig.


 Ruwe stormen mogen woeden....zegt het liedje, maar ik heb het liever niet. Het geeft ongemak en onrust en, niet te vergeten, schade. Het soufflet hier nu zo rond de windkracht 10 en dan zitten we ook nog een beetje in de luwte van de achterliggende heuvel. Een eindje verderop op de kruising, waaide ik vanmorgen bijna van de weg weg.
En dan de molentjes: een kar met paard en voerlieden ligt op de grond te kreunen. En mijn allereerste korenmolen die ik ooit gemaakt heb is van zijn sokkel gewaaid en ligt in de kreukels. Dat wordt weer repareren!
Nee, het zit me ook vandaag niet mee.
En dan loop ik door mijn tuintje en dan zie ik een pasgeboren dood....iets liggen. Ja, wat is het eigenlijk? Wie het weet mag het zeggen. Een konijntje dat door Anka zou zijn uitgegraven (wat wel eens gebeurt) ligt daar niet zo, die zou met huisden haar verslonden zijn.