vrijdag 12 februari 2021

Rotterij.


Soms zit het mee en soms zit het tegen. Ik had al gezien dat een windveer enigszins zijn beste dagen gehad heeft. Kan gebeuren, niks mis mee want alles hoe schoon ook.... enz.

Ik heb bij een timmerman, die in de buurt zijn werkplaats heeft, een mooie plank gevonden die hij voor mij op maat gezaagd en geschaafd heeft. "Wat kost me dat", die vraag moet je dan natuurlijk stellen uit beleefdheid. "Neem maar mee, dan ben ik hem mooi kwijt en staat hij niet meer in de weg" was het niet verwachte antwoord. Kijk, daar hou ik van!
Maar.....toen ik gisteren, omdat het een prachtig mooie zonnige dag was, die verrotte plank los trok zag ik tot mijn ontsteltenis dat de achterliggende balk ook in slechte staat was. Ik kon hem voor een groot deel zo wegkrabben. Hoe nu verder?????
Ik had geen zin om moedeloos bij de pakken neer te gaan zitten dus heb ik alles zo goed mogelijk schoon geveegd en de slechtste plek opgevuld met een stuk hout en zo snel mogelijk de nieuwe plank er voor gespijkerd. De kieren volgespoten met pur schuim en alles goed dicht gekit zodat  het verwoestende water er niet meer bij kan.
Eén van mijn lijfspreuken is: "het zal mijn tijd wel duren". En die tijd wordt natuurlijk steeds korter zodat er vast wel een kern van waarheid in zit.
Ik wilde vandaag alles nog een keer goed in de tweede verflaag zetten, maar zo mooi als het gisteren was, zo slecht is het weer vandaag. Koud en nat! 
Nu wil ik niet al te veel klagen want het kan nog erger. Sneeuw en ijs bijvoorbeeld!