maandag 1 februari 2021

Regenmeten.

Regenmeters kunnen kapot. Ze vriezen kapot als je ze bij vorst niet op tijd binnen haalt. Of leeg gooit.
Ik heb van armoe een nieuwe gekocht omdat ik toch wel wil weten hoeveel water er soms uit de lucht valt.
En die nieuwe regenmeter doet het geweldig goed. Ik heb nog nooit eerder een regenmeter gehad die zo snel tot de rand toe gevuld was met regenwater. Binnen een paar dagen is er 40 millimeter opgevangen. Klasse! 
Het grondwaterpeil wordt mooi aangevuld zo.
Het nadeel is wel dat de tuin nu één grote modderpoel is waar ik niet meer veilig kan rondlopen. Al struikelend en uitglijdend moet ik twee keer per dag de kippen zien te bezoeken. 
En een nadeel is ook dat, mede dank zij de stormachtige westenwind, de regen onder de dakpannen doorslaat. Op twee plekken zie ik lekkage en dat is vervelend want dat betekend dat ik op mijn ouwe dag het dak op moet om enige reparaties te verrichten. Straks als het droog is.