zondag 7 februari 2021

Wijnen?

 

De broer van de buurvrouw, die wegens scheidingsperikelen tijdelijk ook onze buurman is, is bevriend met een wijnboer uit Sigean, een plaatsje bij Narbonne. Die schijnt daar een uitgestrekte wijngaard te hebben. En omdat de restaurants gesloten zijn blijven die lui zitten met een grote voorraad wijn van wijnjaar 2020. 

Die broer gaat daar wat aan doen en haalt karrenvrachten wijn op om die weer te leveren aan familie, vrienden, kennissen, collega's en ook buren. Het wordt aangeleverd in containers van 5 liter voor een prijsje van iets meer dan 1 euro per liter en wij hebben er twee besteld. Ik neem aan dat het best wel een goede wijn is, anders zouden de buren er niet aan beginnen.

Nu moeten we dus 10 liter wijn op zien te slurpen. Of je een emmer leeggooit!

Ik giet het over in de lege whisky flessen die ik nog wel bewaard heb. Voor alle zekerheid heb ik er een sticker opgeplakt zodat ik me niet zal vergissen. Het zal je overkomen dat je meent de whiskyfles te pakken en er blijkt wijn in te zitten!