vrijdag 9 april 2021

Natuurlijk.

Zoals ik al schreef, na zo'n bewogen morgen zie ik de rest van de week bijna niemand meer. Zelfs  tijdens mijn wandelingen door de buurt kom ik zelden iemand tegen. Hooguit enkele boeren die, profiterend van het goede weer, op het land druk bezig zijn met zaaiwerkzaamheden. Zondag wordt weer regen verwacht, dus het zaad moet snel de grond in.

Maar er is natuurlijk genoeg te beleven en te zien. Bijvoorbeeld dit weiland met een zee van gele bloemen. Mijn app Plantnet wil mij wijsmaken dat deze bloemen Crepis biennis heten in het latijn, of in goed Nederlands: Grootstreepzaad. Ik weet het niet beter, dus geloof ik het maar.

Een andere bloemenzee zag ik tegen een verkruimelende kasteelmuur opgroeien. Een prachtige blauweregen-struik die het verval een beetje opfleurt.