zondag 25 april 2021

Tamaris.

Een foto van de struik waar ons huis naar vernoemd is. Of de struik is naar ons huis vernoemd, dat kan natuurlijk ook. De Tamaris staat volop in bloei. Erg mooi.
Om mezelf van de straat te houden ben ik weer bezig met een nieuw project.

Bij het Chateau van Esplas horen twee oorspronkelijk identieke huizen. In één woonde de tuinman en in de andere de rentmeester, althans zo heb ik het begrepen. Om de volgende generaties Esplassers een beeld te geven hoe het vroeger was ga ik ook hiervan een maquette maken. Daarvoor ben ik aan het speuren gegaan om te achterhalen hoe ze er ooit uit hebben gezien. Oude foto's zijn er helaas niet van. Als je goed naar het metselwerk kijkt zie je de sporen van verdwenen ramen en deuren. Er is heel wat aan verbouwd en vertimmerd. Van binnen is de ene nog enigszins in "bewoonbare" staat, de andere is in gebruik geweest als koeienstal. Het gaat mij echter alleen maar om de buitenkant.

Maar met een beetje fantasie kom je een heel end.