zondag 11 april 2021

Stille zondag.


Deze zondagmorgen, het is niet te koud, niet te warm, niet te droog en (nog) niet te nat, is een mooie morgen om weer eens een kijkje te nemen in ons "bovenste" bos. Zogeheten omdat dit perceeltje op de heuvel gelegen is, dit in tegenstelling tot het "onderste" bos. Dit bos heeft een afmeting van 25 x100 meter en heeft dus, als ik het goed heb, een oppervlakte van 2500 m2. Het is bijna 3 kilometer lopen met een totaal hoogteverschil van 45 meter. Dus dat is te doen.
De weg gaat over graspaadjes en binnenwegen en zelfs moet een prairie worden overgestoken die begroeid is met duizenden bloemen, variërend van orchideeën en dotterbloemen tot pinksterbloemen.

En wat betreft "stille zondag": Ik heb één Esplasser van veraf gezwaaid, en verder heb ik niemand gezien.


hier moet ik linksaf richting bos

nee, dit is geen wandelpad, dit is een
glijbaan voor dassen. Die willen
ook wel eens leuk spelen.

dit is dus wel een pad
voor wandelmensen.
.

aan de overkant van dit weiland ontwaar ik
ons bos.

Dat plukje hoge bomen in de verte is van ons.
Rondom zijn de bomen eerder weggezaagd.

We komen nu wel heel erg dicht bij.


En nu zijn we zelfs in het bos.


En we zien dat de tand des tijds heel erg aan het
knagen is, overal liggen geknakte bomen.
Wie verlegen zit om brandhout, kom maar halen
Hier ligt genoeg.