zaterdag 3 april 2021

Vrolijk Pasen.

We zitten ook hier alweer volop in de Paas-sfeer.

En omdat Pasen het feest van heel veel eieren is, (voor sommigen tenminste, anderen geven er een meer spirituele betekenis aan) heb ik een zelfgemaakt kerststuk maar omgetoverd tot een paasstuk. Dus in plaats van een kerstbal maar een eier"bal".

Hoe ik daar bij kom? Nou, ik ben druk bezig om voor de, hopelijk dit jaar wel doorgaande, kerstmarkt van ons mooi plaatsje Esplas enige (of vele) kerstversierselen te maken. Onze buurvrouw, die sinds kort ook gemeenteraadslid is, is van mening dat, als ik hele kastelen kan bouwen, ik ook wel andere leuke dingetjes kan maken. En die kunnen dan verkocht worden op die komende kerstmarkt. Dan weet ze dat er dan zeker minstens één kraampje is. Ik heb beloofd dat ik wel wat knutselen wil maar dat ik niet op de markt ga staan om dingen te verkopen. Daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. Dat zal haar taak dan moeten worden.

het zelfde stukje maar dan
met bal en kaars.