vrijdag 21 december 2007

Drukke dag, vervolg.

Zo druk dat één enkel verhaal te weinig is.

Een drukke dag vandaag. Heb ik net gisteren de nu al defecte afstandsbediening van de pas nieuw gekochte televisie voor reparatie weggebracht naar de televisiewinkel waar die gekocht is, bellen ze vanmorgen alweer alsdatie al klaar is. Moet ik weer naar Pamiers. Net of dat zo leuk is.

Maar dat het ding weer gerepareerd is vind ik wel prettig, want zonder afstandsbediening geen teletekst. En zonder teletekst geen ondertiteling van films en documentaires. Door al luisterend en lezend televisie te kijken, krijgen we meer van het verhaal mee dan alleen met luisteren.

En op de terugweg even bij Peet en Nicole aan om te horen hoe het daar gaat. Het is al weer even geleden dat we elkaar gesproken hebben. Ook wil ik meteen computeradvies. Peet heeft daar namelijk verstand van en ik niet.

Mijn 6 jaar oude computer is aan het verslijten voor zover dat met een computer kan. Net als bij oude mensen vaak het geval is, duurt het bij dit apparaat alles veel langer dan vroeger toen hij nog jong en modern was.

Ik heb zitten kijken naar een nieuwe pc, maar wat me tegenhoud is dat deze dingen zijn uitgevoerd met Vista van Microsoft en dan ook nog in het frans. En dat wil ik niet want de berichten over Vista zijn niet bepaald opbeurend.
Maar Peet kon me geruststellen, hij kan er voor zorgen dat een nieuwe computer nederlands tegen mij gaat praten en dan ook nog in het oude vertrouwde XP.

En dat stelt een mens gerust. Maar ik moet wel wachten tot na 1 januari want hij neemt maar zo een poos vakantie en wil dan niemand zien. Zelfs mij niet.

Verder heeft Nicole mij een onbekend ding laten zien waar zij heel tevreden over was en ik sterk van onder de indruk. Een elektronische sigaret. Hoe is het mogelijk. Je krijgt je broodnodige nicotine binnen, er komt echt rook uit, maar je inhaleert niet de bijbehorende giftige stoffen en produceert geen stank. Je mag roken waar roken verboden is en dat is tegenwoordig op veel plekken zo. Zelfs in dit land met veel verstokte rokers.

Voor ik vertrek mag ik nog even een paar boeken uitzoeken uit hun rijk gevulde boekenkast. Zo kom ik de kerst wel door. Anders ook wel, trouwens.