zaterdag 18 juni 2011

Oude tijden herleven.




Vroeger, in de oudheid, toen ik nog een echte baan had, was ik heel lang opzichter bij een afdeling van het gasbedrijf dat verwarmingsketels repareerde en schoon poetste.

Als opzichter heb je het grote voordeel dat je zelf helemaal niets hoeft te doen, je kunt anderen op pad sturen om echt te werken.
Behalve als het moeilijk wordt en de problemen te groot worden, dat mag de opzichter ook in zijn autootje stappen en die problemen oplossen.

En laat ik dat nu weer eens hebben meegemaakt!!
Ik werd bij een franse kennis geroepen met de smeekbede om naar zijn verwarming te komen kijken. Een verwarmingsketel waarvan de waterdruk op een spookachtige manier oploopt. Ra, ra, hoe kan dat.
En aangezien ik geen opzichter meer ben moest ik het allemaal zelf uitzoeken en dat is natuurlijk ook wel weer gelukt. Maar het was wel even zoeken om de oorzaak te vinden.

Ik had in mijn lange carrière nog nooit eerder een soortgelijk geval meegemaakt.
Dat doet de hersens nog weer eens kraken.