dinsdag 21 juni 2011

Tent.


En ze weten me toch te vinden.
We hadden al eens laten weten dat ik me eventueel, als het nodig is, ook wel een beetje in wil zetten voor de gemeenschap. Uiteindelijk heb ik wel een enige tijd over voor dat soort ongein.

En dan bedoelde ik vooral dat ik wel mee kon helpen met het opzetten en afbreken van de Esplasser feesttent, die zo’n 20 jaar geleden is gemaakt door de nu oudste garde van de commune. En die oudste garde wordt langzamerhand erg oud en ze waren dus wel blij met een beetje jong bloed.

Die tent die, naar ik hoor, in de wijde omgeving wordt verhuurd voor feesten en partijen, moet door ervaren mensen worden opgezet want ze zijn er, terecht, nogal zuinig op. Ook brengt dat verhuren nog behoorlijk wat geld in het laatje van de feestcommissie.

Alleen hebben ze de onhebbelijke gewoonte om op het laatste moment te komen vragen of je tijd hebt om te helpen. Het opzetten vorige week in St Martin moest ik al voorbij laten gaan wegens andere afspraken. Ik ben dan wel gepensioneerd, maar dat wil nog niet zeggen dat ik nooit niks te doen heb.
Voor het afbreken deze middag kwamen ze vanmorgen pas vragen.

En voor het opbouwen voor de vide grenier in Esplas aan het eind van de week konden ze nog geen tijd zeggen.

Daar moet ik nog wel enige regel in aanbrengen, dat soort misorganisatie daar hou ik niet van.
Het wordt tijd dat ik daar het heft in handen neem!