vrijdag 18 november 2011

Project driehonderd en nog wat.


Wat ik me nu weer bedacht heb?
Door één van onze voorgangers is ooit geprobeerd om het dak in de berging te isoleren. En dat is jammerlijk mislukt, de glaswoldekens hingen als oude vodden tussen de balken. Een deel was zelf helemaal verdwenen en daar keken we tegen de dakpannen aan.

Dat was geen mooi gezicht, maar wat nog veel erger is: het tochtte verschrikkelijk en in de winter was het binnen niks beter als buiten. Wat kou betreft dan.


Ik zag bij de bricolage isolatieplaten liggen die heel geschikt zijn om de isolatie van het dak te verbeteren en om tevens alles een beetje netter te maken. Daar het ik er gisteren een aantal van gekocht.
Ze zijn lekker licht en makkelijk te verwerken, veel makkelijker dan de gipsplaten waarmee ik eerst dacht het dak mee af te werken.