woensdag 2 november 2011

Speedy.


Volgens mij betekent dat “snel”. Maar……..

Ik was in Pamiers en ik dacht: kom, ik laat snel even de olie verversen van mijn aloude peugeotje. Het was al meer dan een jaar geleden dat zoiets gebeurd was.

Ik dus naar de peugeot-garage, maar daar moest ik meer dan een half uur wachten voor ik aan de beurt zou zijn. Druk baasje als ik ben, kon ik daar niet aan beginnen.

In Pamier zit ook een Speedy bedrijf, voor al het onderhoud aan uw auto. En die konden wel meteen aan de slag.
Ik vulde de wachttijd op met het doen van enige overbodige aankopen in een winkel van sinkel in die buurt.

Toen ik na een stief kwartier terug kwam stonden ze me al ongeduldig op te wachten. “Nu al klaar”? “Nee, dat niet, maar kom eens kijken”.

De accutest gaf aan dat er binnenkort wel eens startproblemen konden ontstaan.
Alle vier banden waren op een haar na versleten.
De remblokken waren, net als de bijbehorende remschijven flinterdun.
Een stuurstang was ook al niet best meer.
En ook zaten er een paar beschadigingen in de voorruit.

Daar sta je dan als arme autobezitter. Wat te doen? Nu heb je natuurlijk weinig keus als je toch wel in een beetje veilige auto wilt rijden. Dus, vervangen en repareren die hap.

Zo waren we al met al enkele uren verder voor ik weer naar huis kon.
En inderdaad koste het me ook nu weer een rib uit mijn lijf.
Maar ik moet ook eerlijk vertellen dat de reparatiekosten aan ons nu bijna 15 jaar oude autootje, dat toch al meer dan 220.000 km heeft gereden, minimaal zijn geweest tot nu toe.