zondag 6 november 2011

Saai en nat.


In het zuiden van Frankrijk, onder andere langs de kust van de Méditerranée welke beroemd is om het altijd prachtige zonnige weer, is het al enkele dagen heel slecht weer. In een paar uur tijd is er, volgens zeggen, een hoeveelheid regen gevallen die normaal in een hele maand valt. En dat geeft daar veel overlast.

Hier ging het tot nu toe goed, maar daar is nu ook een einde aan gekomen. De meteo gaf al aan dat ook in de Ariége een oranje weeralarm zou gaan gelden. En dat betekent dan meestal ook veel regen. Alleen alarm rood is nog erger.

En het klopt, het heeft de hele nacht en ook vandaag de hele dag geregend, wel 37 millimeter. Gelukkig viel het hier niet met bakken tegelijk uit de lucht, de natuur kan dit water nog goed verstouwen. Het is wel goed zelfs, als het maar niet veel meer wordt.

En waarom saai?


Diny is vanmorgen al vroeg vertrokken naar een dorpje niet ver van hier, om een hele zondag Georgisch te leren zingen.
Dat leek haar leuk.

En daarom is het hier saai, ik ben alleen thuis en het weer is er niet naar om een lange wandeling met de hond te maken. Dus ben ik gelukkig met mijn computer, een verhaaltje schrijven, een aflevering van uitzending gemist zien en één van de films bekijken die neef Roland ooit gekocht heeft en die ik heb meegekregen.

Zo red ik het wel.