maandag 26 december 2011

Na kerst


Wat te doen op de hier niet bestaande tweede kerstdag?
Dat was niet zo moeilijk te bedenken, het weer was zo schitterend dat ik vanmorgen eerst maar eens een grote hoop takken opgeruimd en verbrand heb. Dat is altijd leuk werk als de zon schijnt.

En vanmiddag kreeg ik ineens weer de geest met de ombouw van de fiets. Het probleem van de twee niet passende stekkers heb ik opgelost door de draden af te knippen en er zelf passende verbindingsstukken aan te knijpen. En toen werkte het.

En het werkt perfect, tijdens de korte proefrit zoefde ik de steilste hellingen op zonder al te veel moeite. Het weggetje langs Chicane omhoog heeft toch enkele pittige stukken, die ik nooit graag deed met de gewone fiets. Maar nu gaat dat gesmeerd.
Zo wordt fietsen weer leuk.

Als het weer zo mooi blijft zal ik er binnenkort eens een langere tocht tegenaan gooien om te zien hoe ver de actieradius van die accu nu werkelijk is. Wie weet, bevalt het mij zo goed dat fiets van Diny ook omgebouwd moet worden.