dinsdag 20 december 2011

Tijdverdrijf.


Soms als in deze donkere dagen voor kerst de regen tegen de ramen klettert en de stormwind om het huis giert, blijf ik het liefste maar binnen waar het warm is en droog. Even tenminste.

Het duurt meestal niet erg lang of ik wil toch wel weer iets onder handen hebben.
En dan is mijn kleine werkplaats een uitkomst. Daar kan ik, weer of geen weer, toch wel van alles doen.
Oude verveloze tuinbanken afschuren en opnieuw schilderen bijvoorbeeld.

Of, zoals op de foto te zien is, maar weer eens aan een beeldje beginnen. Het is al meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst de klopper en de beitels in handen heb gehad en nu krijg ik er toch wel weer zin in.

Dit model, waarvan ik er al eerder twee gemaakt heb, is het meest favoriet. Niet zo zeer bij mijzelf als wel bij mensen die het zien.

Daarom wordt ook deze weer gemaakt op speciaal verzoek.