zaterdag 2 maart 2013

Bezuiniging.


En ja hoor, daar was ie dan: de brief van het pensioenfonds waarin de bezuiniging werd aangekondigd. Een half procent minder in het loonzakje, toe maar. Of je een emmer leeggooit.
De buikriem moet dus aangehaald worden, maar waarmee en hoe doe je dat?

Eureka!! Ik weet wat.
Als ik mijn eigen baard redelijk in fatsoen kan houden met een tondeuse dan kan ik toch ook wel m’n hele kop knippen? Dat spaart weer de kapper uit.
Niet dat die zo heel erg duur is, 14 euro vraagt die jongen voor een knipbeurt. Maar hij vraagt wel ieder jaar een euro meer terwijl mijn inkomsten steeds minder worden.

En zo maken de bezuinigingen de economie kapot. Binnenkort zal die kapper ook zijn hand moeten ophouden bij de sociale dienst omdat zijn klanten doe-het-zelvers worden.

Maar ik hoor jullie zeggen “het oog wil toch ook wat” en dat is natuurlijk ook zo. Maar zoals het vroeger was, zo zal het nooit meer zijn.
Errug jammer.

Ik zei nog tegen Diny dat ik dat ook wel bij haar haar kon doen, maar daar was ze niet zo voor. Zij is altijd al wat “riever ewest” als ik. (enigszins royaler)