donderdag 14 maart 2013

Wegwijs.





Soms kan ik het even niet volgen. Hoewel ik altijd probeer niet al te kritisch te zijn op wat er hier gebeurd, is het soms wel eens moeilijk.
Neem nou deze beide borden (nou ja, het is één bord met twee kanten), het zijn prachtige splinternieuwe plattegronden van de gemeente Esplas en van het grotere gebied waar het dorp zich bij heeft aangesloten.  Bijna alles staat er op, zelfs zijn er overnachtingsadressen op aangegeven die in de toekomst nog moeten worden gebouwd. Niks mis mee zou je zeggen, regeren is vooruit zien. Bijna alles, les Tamaris staat er echter helemaal niet op, er staat op die plek een vreemde, mij onbekende naam geschreven. Les Cycoine, of zoiets.
En tot mijn verbazing staat dat bord aan de toegangsweg naar een eenzaam gelegen boerderij. Geen hond die daar langs komt en zeker geen toerist. En dan vraag ik me dus af welke heldere geest dat nu weer bedacht heeft.
Dat zou ik niet moeten doen, bewondering zou moeten volstaan!