zaterdag 16 maart 2013

Deeltrekker.




Er zijn mensen die een auto delen, dat schijnt goedkoper te zijn en milieubewust, of zo iets. En er zijn ook mensen die een trekker delen, ik ben zo iemand.
Dat kleine trouwe trekkertje stond hier bij les Tamaris zomer en winter buiten in weer en wind. En dat is niet zo goed voor het materieel, dan gaat het roesten.
Eén van de buren kwam laatst, al voor de winter, vragen of die trekker niet te koop was, hij had gezien dat ik hem niet veel meer gebruikte. “Nee”, was mijn antwoord,”hij is niet te koop en ik wil hem niet kwijt”. Ik heb hem namelijk zo nu en dan nodig voor de groentetuin en om brandhout te halen uit het bos en als je iets verkoopt ben je het kwijt.
Mijn voorstel aan hem was, als hij zorgde voor onderdak, hij de trekker en de bijbehorende machines net zo vaak mocht gebruiken als hij wilde. Daar was hij wel voor in en het mooie is dat hij alles een complete onderhoudsbeurt heeft gegeven. Iets waar ik nog nooit aan toe was gekomen.
Zo zijn we allebei tevreden.