vrijdag 23 januari 2015

Snipers.


Gelukkig maar, het is een schrijffout hierboven in de titel. Je moet er toch niet aan denken dat we hier in Esplas ook al scherpschutters zouden hebben. Of misschien zijn ze er wel maar weet ik het niet.

Nee, ik bedoel snippers en daar heb ik er nu al een heleboel van.

De simpele alarmkreet op dit blog was voldoende om Peet zich te laten herinneren dat hij nog zo'n broyeur de branches had staan. Niet gloednieuw weliswaar, maar toch hopelijk nog goed werkend.
Dit horende ben ik natuurlijk direct in de voiture gesprongen om dat apparaat op te halen en om het thuis uit te proberen.
Na enige oefening in het omgaan met de snipperaar blijkt dat zowel de machine als ik het goed doen.

Takken tot bijna 4 centimeter slaat hij zo maar aan gruzelementen. Dikker hoeft niet want die gaan later de houtkachel in.
Maar het zal nog vele uren van moeizame arbeid kosten voordat alles weggewerkt is.